30 May 2009

sesuatu untuk di'kongsi bersama? - sekadar ayat jay atau per?

Sesuatu untuk dikongsi bersama adalah harapan bersama. Make it real!

Masa mula2 jay cadangkan kita perlu ada 'alam maya' untuk bersembang, aku agak 'teruja'...itu dalam 2-3 years lepas...maka terhasillah circles99 yang jadi tempat sembang dalam 10-20 bdk2 simpang 5 batch kita. tetapi, sekadar bertahan dengan rancak dalam lingkungan 1 tahun, then lemas dalam lemah. bila cuti sem ni, kami yg duk kat klang,shah alam jadi gila berjalan...hampir hari2 duk kuaq main bowling,archery, wayang dan berbincang masalah agama,politik dan peribadi. aku rasa puas dan cam bley blah gak r. aku dapat hobi baru yang diajar oleh shopaholic @ haziq al-bathniy(perut) untuk bershopping kat SODA,GIORDANO,PADINI (semua jenis) dan yang seumpamanya...dalam borak2 tu mukh ngan jay (ke ni idea hang soghang jay) cadang wat blog...aku sokong r cuma nak tgk semangat dan adakah disana hasil?
alhamdulillah, aku nampak kerja depa, mungkin coz terlalu byk tido coz x wat per kat umah Jay ter'motivate' wat... it's better than nothing. cuma aku just berharap utk blog ni dimanfaatkan semanfaat mungkin... kita wat ruangan soal jawab agama, kritikan, luahan dan apa jer discusion dan x berharap utk kesunyian dan kesuraman circles99 berulang. aku menulis gak dl dalam tu, then beberapa post, namun senyap. kritikan,soal jawab menyebabkan ianya hidup. aku pesan, hidup bkn lah sekadar hangpa berfikir tentang agama dalam ruang linkup yang cukup sempit. Bukanlah ber'ana' 'anta' sekadar make up. berkopiah dan bertudung labuh yang hipokrit. berdakwah dalam jahilnya terhadap nas Quran dan al-sunnah yang akhirnya hangpa bosan. be ur self yng betul2 diri korang...bkn duduk dikalangan mereka yang 'baik' berana anta tapi anda sekadar 'mengikut' bkn berubah kerana ilmu... ayat ni mungkin 'pedas' namun ia adalah realiti. ada dikalangan kita yang betul2 x islamik langsung dgn pakaian yang agak 'barat sangat'. aku x kata aku setuju namun mereka yng aku istilahkan 'syadid' yang sadis juga menyedihkan... agama ni luas anda akan lihat keluasan ini dengan 'bermain' dengan nas Quran dan hadith critically! Let's begin our step, to chage the world!

3 comments:

  1. peh nice bu, gua da teruja da, shida da jadi follower, perhap dengan pendekatan yg lebih mudah, mudah member2 memberi sesuatu untuk di'konsi bersama :D

    ReplyDelete

umpatan anda pula?